1126680.jpg

Malli Omasta päästä, alussa 72 ja nilkassa 64silmukkaa.
Lanka Novita Nalle ruskea, pinkki ja lehmuksenvihreä
Menekki 153 g
Puikot 2½ mm bambusukkikset

Nallevaraston pienennys tuotti tällaiset jalanpäälliset. Vaikka pinkki ei kuulu lempiväreihini, taidan silti pitää nämä itse. En oikein tiedä lähipiiristäni ketään joka riemastuisi näin riemunkirjavasta väriyhdistelmästä. Mikäli olen väärässä, näitä värejä riittää vielä toisiinkin pitkiin sukkiin. Senkin jälkeen, kun olin neulonut  nämä toiset polvisukat.

1126702.jpg

Malli Omasta päästä, alussa 72 ja nilkassa 64silmukkaa.
Lanka Novita Nalle ruskea, pinkki, farkkusininen ja lila
Menekki 158 g
Puikot 2,75 mm bambusukkikset

Kun olin puolivälissä edellisen parin ensimmäistä sukkaa, muistin että olin tilannut nimenomaan Nallea varten 2,75 mm bambusukkapuikot. Aina tuntui siltä että 2,5 mm on liian ohut ja 3 mm liian paksu puikon halkaisija. Kaksipuolosilla saa melkoisen peltimäistä neulosta Nallesta, ja kolmosilla ihan löperöä. Näillä välikoon puikoilla tulos oli hitusen parempi, mutta jälki on ehkä hitusen enemmän löysää kuin sopivaa.

Lnganpäättelyssä lintsasin sen verran, että en katkaissut ruskeaa lankaa laisinkaan. Silti pääteltäväksi jäi noin 150 langanpäätä. Edellisen sukkaparin jälkeen olin viisastunut sen verran että päättelin langat aina muutaman raidan neulottuani, muun muassa siksi että päättely on helpompaa kun putki on molemmista päistä auki. Pääsyy on kuitenkin se, että en halua viettää kokonaista iltaa langanpäättelyn parissa.

Nämä menevät lahjapakettiin, vaikka kokonsa ja väriensä puolesta kelpaisivat itsellenikin.