Mitäs muuta Sukkalandian puikonkilistäjän äiti saa lahjaksi kuin sukkia? No eipä paljon muuta. Ruusun sijaan vein jo toisena vuonna peräkkäin orkidean. Ja sukat.



Malli Paraphernalia
Lanka Sandnes Sisu
Menekki n. 90 g
Puikot 2,25 mm KnitPicksit

Kyseessä taitaa olla nyt The Sukkamalli. En enää muista kuinka monet olen neulonut, eivätkä nämäkään ole viimeiset. Tulin nyt vain siihen tulokseen että jokainen jota ylipäätänsä lahjon sukilla on nämä ansainnut. Nyt oli äidin vuoro. Äitini on aivan yhtä lailla sukkafriikki kuin minäkin: villasukat ovat jalassa kesät talvet. Minulla myös nukkuessa.

Koska suosikkivälipalani on omena, tarkemmin määriteltynä Royal Gala, tekaisin lauantai-illan huumassa tällaisen välttämättömyystarvikkeen suosikkivälipalan mukanakuljetusta varten.

Malli Vegan lunchbox - apple cozy pattern
Lanka Vaihdossa saatu itse värjätty nallen vahvuinen sukkalanka, herneenvihreä 7 Veljestä lehteen
Puikot 2½ mm KnitPicksit
Nappi Ties kuinka vanha kierrätysnappi

Kesken lauantai-illan tuli tunne että sukkien neulominen ei oikein maistu. Muistelin että minulla olisi ohje tähän lounasrasiaan printattuna, mutta eipä vain löytynyt. Onneksi sain sen googletettua helposti, ja ohje oli minulla sitten vain tietokoneen ruudulla. Koska en oikein osaa neuloa näppäimistön ääressä, kävin ohjetta aina kurkkimassa silloin tällöin Man on the moonin välillä. Kavennuksista ja aukosta olin hieman eri mieltä suunnittelijan kanssa, joten niitä sovelsin siten että hieman pienensin aukkoa ja tein myös yläosaan kavennukset samoille kohdille kuin alaosan levennykset. Kertasäätämisellä yläosa osuikin ihan nappiin. Ainakin tuolle Royal Galalle, joka on minun makuuni sopivan kokoinen (n. 130 g), sopivan hapokas ja sopivan kiinteä.