Musta kännykkäpussini lähti aikoja sitten enemmän tarvitsevan mukaan ja itse tulin toimeen värillisillä. Pussukka on minulle ihan must työpaikalla, sillä yleensä vaatteissani ei ole taskuja ja kapula on pidettävä mukana. Koska olen väriyhdistelmävammainen, olin suurissa vaikeuksissa pukeutumisen suhteen ilman mustaa kännykkäpussia.

574897.jpg

Malli Ihan omasta päästä, aloitus 10 silmukalla
Lanka Novita Malibu
Puikot 3½ mm bambusukkikset
Napit ja merkki Vanhoista vaatteista ratkottuja

Kaulassa pidettävän kännykkäpussin hihnan pituus on vaikea määritettävä. Liian pitkässä lieassa kännykkä pomppii kävellessä ja jää mahan ja pöydän väliin työskennellessä. Liian lyhyt puolestaan laskeutuu sujuvasti ruokalautaselle. Tähän asti olen säätänyt hihnoja solmulla, jolloin olen saanut ne sopivalle korkeudelle. Nyt ajattelin kokeilla vähän hienostuneempaa säätömekanismia.

Ompelin napin hihnaan ja tein venyttämällä napinläven hieman ylemmäksi. Näin saan näppärästi kaksi eri hihnan pituutta. Napinläven vahvistin vielä ompelulangalla, sillä vaikka Malibu liukuu mukavasti sivuun kun nappia tunkee I-cordin läpi, melkein yhtä sujuvasti se palaa lähes entiselle paikalleen ja hidastaa napin avaamista.

Nyt voin helliä kipeää kurkkuani vaikka kirkkaanvihreällä huivilla, eivätkä värit riitele (siis minulla on melkein aina mustat vaatteet).